Wnioski ciągle jeszcze spływają. – Na dzień dzisiejszy nie mogę podać liczby wniosków, bo dane te będą niepełne. Bezpośrednio bądź przez kuriera otrzymaliśmy 11 wniosków, ale należy pamiętać, że jeszcze jakieś projekty mogą do nas wpłynąć pocztą – zaznacza Sylwia Cieślak. Z informacji portalu „rynekinfrastruktury.pl” wynika, że wszystkich wniosków powinno być 12.
– Do czasu utworzenia listy rankingowej CUPT nie może ujawnić podmiotów, które złożyły wnioski i kwot, ponieważ niektórzy mogą odpaść ze względów formalnych czy merytorycznych, a kwoty, o które ubiegają się wnioskodawcy mogą ulec korekcie po weryfikacji wniosku – wyjaśnia naczelniczka w CUPT.
Na I rundę konkursu zostało przeznaczone 451 mln 882 tys. zł ze środków Funduszu Spójności. Dofinansowanie otrzymało 13 projektów na łączną kwotę 380 mln 957 tys. zł. Na kolejną rundę konkursową zostało przeznaczonych dokładnie 167 735 067 zł ze środków Funduszu Spójności.
Pod koniec września CUPT ogłosiło drugą rundę naboru projektów o dofinansowanie w ramach działania 7.4. (Rozwój transportu intermodalnego) Priorytetu VII Transport Przyjazny Środowisku POiŚ.
W konkursie ramach działania 7.4 można zgłaszać wnioski z obszarów takich jak: budowa, rozbudowa lub remont infrastruktury kolejowej, morskich terminali kontenerowych, infrastruktury wchodzącej w skład centrum logistycznego zlokalizowanego w porcie morskim lub na linii kolejowej, zakup lub remont urządzeń, instalacji, systemów i wyposażenia terminala/centrum służącego zarządzaniu, a także zakup lub remont taboru intermodalnego obejmującego lokomotywy manewrowe, specjalistyczne wagony oraz intermodalne jednostki ładunkowe.